Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Propojení prostorové tvorby a loutkového animovaného filmu ve výtvarné výchově
Rybová, Jana ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Francová, Sylva (oponent)
Bakalářská práce Propojení prostorové tvorby a loutkového animovaného filmu ve výtvarné výchově Jana Rybová, DiS., duben 2018 ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá netradičním loutkovým animovaným filmem a jeho spojnicemi s prostorovou tvorbou. V teoretické části nahlíží do specifik obou forem umění a hledá jejich společné prvky. Různé techniky a přístupy jsou prezentovány na několika příkladech z tvorby uznávaných autorů. V praktické části sledujeme průběh autorského filmu od výroby netradičních loutek, skic, storyboardu až po finální animování. V didaktické části je práce zaměřena na vztah dítěte k prostorovému tvoření, a je doplněna o řadu projektů v rámci zájmové činnosti.
Erotika v animovaném loutkovém filmu
Žák, Vojtěch ; DĚCKÁ, Eliška (vedoucí práce) ; Vaněček, Matěj (oponent)
Erotika a pornografie v animovaném loutkovém filmu je okrajový žánr. Přesto si zaslouží pozornost díky svým jedinečným výrazovým prostředkům. Předmětem práce je zamyšlení nad vztahem tělesnosti a loutky ve filmu. Její součástí je rovněž autorský výběr a analýza konkrétních nezávislých filmů, ve kterých je převažujícím námětem sexuální chování nebo které obsahují scény s erotickým obsahem. Loutka funguje jako zobrazení lidského těla, v kontextu této práce pak konkrétně těla v erotických situacích. Tělo loutky se tak stává obrazem našeho těla. S nástupem nových technologií se i my můžeme stát obrazem loutky, která se tak stává loutkářem, animátorem. Pro pochopení funkce loutky ve filmu je důležitý i princip identifikace s hrdinou jako jeden z klíčových nástrojů pro interpretaci role loutky ve filmu. Zvolené téma doprovází definice klíčových pojmů a krátký přehled legislativy, která se dotýká pornografického animovaného filmu.
Robinson Crusoe srovnání animovaného a hraného filmu
Nováková, Hana ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; DUTKA, Edgar (oponent)
Tématem této bakalářské práce je srovnání rozdílných, především scenáristických, postupů při tvorbě animovaného a hraného filmu. Pro srovnání jsem zvolila filmy, které vycházejí ze stejné knihy: Život a zvláštní podivná dobrodružství Robinsona Crusoea, námořníka z Yorku. Na této knize je možné dobře popsat rozdílné možnosti literatury a filmu a ukázat, na které části knihy se film soustředí. Ve své práci se také krátce zabývám vývojem pohledu na příběh Robinsona Crusoea v čase a způsobu, jak se s tím animovaný nebo hraný film vyrovnává. Závěrem pak srovnávám celovečerní film z roku 1954 režiséra Luise Bunuela Robinson Crusoe s českým loutkovým filmem Stanislava Látala z roku 1981 Dobrodružství Robinsona Crusoa námořníka z Yorku. Díky srovnání těchto dvou filmů je možné ilustrovat pravidla animovaného světa určující specifické scenáristické postupy při psaní pro animovaný film.
Malý pán
Máj, Martin ; DĚCKÁ, Eliška (vedoucí práce) ; KUBÍČEK, Jiří (oponent)
Tato práce je analýzou filmu "Malý Pán" režiséra Radka Berana. Analýza probíhá především z hlediska použité technologie divadelní loutky ve filmu. Postupně se zabývá literární předlohou Jiřího Stacha a Lenky Uhlířové "Velká cesta Malého pána", její adaptací do filmového scénáře, samotným scénářem, hereckými prvky loutek, viditelnými vodícími mechanismy a nakonec výtvarným zpracováním loutek, animací a celkovou mizanscénou. Zároveň se na příkladech užití loutek v "Malém Pánovi" definuje několik obecných pravidel pro užití divadelní loutky ve filmu.
Animátor loutkových filmů jeho existence a uplatnění ve 20. a 21. století
Mrázová, Martina ; KLOS, Jan (vedoucí práce) ; Žabka, Michal (oponent)
V této magisterské práci se zabývám problematickým postavením českého loutkového animátora. Na základě rozhovorů se dvěma loutkovými animátory zastupujícími současnou loutkovou animaci u nás a zlatou éru minulého století se snažím zjistit, jak fungoval loutkový animátor v minulém století a jak funguje dnes. Za současnou generaci čerpám ze zkušeností loutkového animátora Jana Štencla a za generaci minulou ze zkušeností pana Jana Klose. Snažím se objasnit, co všechno loutkový animátor musel a musí při své práci znát a umět a jestli se tyto jejich dovednosti nějak liší podle doby, ve které animátor působí/působil. Dále se v této teoretické práci zabývám tím, s jakými problémy se loutková animace dnes potýká a jak reagují loutkoví animátoři na rozmach 3D technologie. V závěru nastiňuji různá řešení současné situace.
Divadelní loutky ve filmu
Volánková, Tereza ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; KUBÍČEK, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá především problematikou přenesení zkušeností s loutkovým divadlem nebo i divadlem obecně do filmového prostředí. Ačkoli se jedná o práci absolventky hereckého oboru, snaží se postihnout hlavně rozdíly nebo naopak shody mezi filmem a divadlem z hlediska jejich autora a tvůrce. Práce se dělí na tři části, přičemž ta první se věnuje porovnávání těchto dvou médií (divadla a filmu) a pokuší se stanovit si terminologii srozumitelnou jak pro divadelní, tak i pro filmovou obec. Rozebírá některé z možných variant filmové animace, vždy ovšem ve vztahu k jedné z nich, která je ústředním motivem této práce a kterou je loutka vedená antiiluzivně a v reálném čase. Druhá část pak popisuje průběh tvorby dvou konkrétních filmových počinů v režii autorky práce, Terezy Volánkové, kde jsou loutky právě tímto způsobem vedené. Třetí část je už jen pouhým nástinem možného převrácení celého principu, kdy v divadle používá tvůrce některých filmových postupů.
Plošková a loutková animace
Rosová, Helena ; KLOS, Jan (vedoucí práce) ; KLIMT, Aurel (oponent)
Diplomová práce se zabývá technologií ploškové a loutkové animace. Vztahem mezi námětem a zvolenou animační technologií, charakteristickými rysy loutkové a ploškové animace, jejich klady a úskalími. Hlavním tématem práce je tvorba animační loutky pro obě technologie, možnosti jejího konstrukčního řešení, mechanika kloubů, vlastnosti použitých materiálů, technologické postupy využívané při její tvorbě.
Druhy loutek a jejich použití v českém filmu
Bartošová, Kateřina ; KLOS, Jan (vedoucí práce) ; KUBÍČEK, Jiří (oponent)
Obsahem této práce je seznámení s možnostmi použití loutek ve filmu, a to loutek animačních i divadelních. Soustředí se na tvorbu v České republice. Práce obsahuje rozdělení a popis jednotlivých technik a druhů loutek, stručnou historii českého i světového loutkářství, stručný vhled do filmu a nástup animace, v neposlední řadě také historii českého loutkového filmu. Obsahuje rozbory konkrétních filmů, porovnává animační a divadelní přístupy v různých souvislostech, věnuje se specifickým vlastnostem loutek a některým filmovým vyjadřovacím prostředkům. Závěrem práce je rozhovor s Janem Švankmajerem.
Neanimační filmová loutka
Máj, Martin ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; KLOS, Jan (oponent)
Tématem práce je neanimační filmová loutka, která se vyvinula z loutky divadelní. Její podstatou je, na rozdíl od loutky animační, vytváření pohybu v reálném čase. Doposud nebyly položeny základy teorie tohoto odvětví kinematografie. Prvním krokem je rozdělení do následujících technologických kategorií: spodová loutka, loutka vedená shora, animatronická loutka, kostýmová a digitální loutka. Několik technologií se vymyká jasnému zařazení a jsou popsány v kapitole ?atypické loutky?. Jednotlivé typy loutek jsou demonstrovány na příkladech zastupujících filmů. V závěru se práce dotýká tématu správného vsazení loutky do rámce filmového díla, což přímo vychází z předchozího rozdělní do jednotlivých kategorií.
Jim Henson od muppetů po animatronické postavy
Cechl, Jan ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; MALÍKOVÁ, Nina (oponent)
Tato práce má za úkol seznámit čtenáře s tvorbou Jima Hensona a s jeho přínosem loutky uplatněné ve filmu a televizi. Mapuje nejen historii vzniku loutky zvané muppet a prvních animatronických charakterů, ale i vystihuje charakteristické vlastnosti, jež tvoří styl Jima Hensona. První část je věnována převážně jeho personě a je o setkání neznalého čtenáře s kultem Jim Henson. Obsahuje stručný životopis a rozdělení tvorby na tři životní etapy. V druhé části se zaměřuje na fenomén muppeta, co je to muppet, charaktery, styl muppeta a muppetí technologie ve vztahu k médiu filmu a televizí a Hensonovy nejvějtší úspěchy v této oblasti. Ve třetí části se zabývá Hensonovou animatronikou, Hensonův vztah k prvním fázím jejího vývoje, srovnává technologii muppeta s animatronikou a rozebírá její dopad a úspěchy v oblasti filmu a televize pro Jima Hensona a Creature shop. Poslední část je věnována Hensonovu odkazu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.